Menu

Maandelijkse archieven: oktober 2014

Wat is het effect van uw vaste slaaphouding op uw gezondheid?
Artikel geschreven door

Wat is het effect van uw vaste slaaphouding op uw gezondheid?

Iedereen heeft een favoriete slaappositie en zijn of haar persoonlijke voorkeur. Maar wist u ook dat elke slaappositie een bepaalde invloed heeft op uw gezondheid? We bekijken de meest voorkomende slaaphoudingen en analyseren de gevolgen voor ons lichaam.

Hoe moet het zeker niet? De vijf grootste slaapblunders
Artikel geschreven door

Hoe moet het zeker niet? De vijf grootste slaapblunders

Een goede nachtrust is één van de geheimen van een lang en gezond leven. Al te vaak wordt dit geminimaliseerd. Sterker zelfs, met een aantal trucjes denken we een andere oplossing te hebben dan tijdig onder de wol te kruipen en heerlijk te slapen. Totaal fout!

Vijf oorzaken van slecht slapen
Artikel geschreven door

Vijf oorzaken van slecht slapen

Veel mensen hebben problemen met slapen. Verschillende oorzaken kunnen aan de basis liggen van een slechte nachtrust. Wanneer u weet wat u wakker houdt, kan u er actief aan werken. Uiteraard is het mogelijk dat lawaaierige buren u uit uw slaap houden. Wij kijken vooral naar factoren die met uw lichaam te maken hebben.

Het nut van een goed onderstel voor een bed of boxspring
Artikel geschreven door

Het nut van een goed onderstel voor een bed of boxspring

In deze podcast vertelt Werner Kerstens van Droomcomfort over het nut van een goed onderstel voor een bed of boxspring. Samen met de matras zorgt het onderstel voor de juiste ondersteuning van het lichaam tijdens het slapen. Hij adviseert te kiezen voor een lattenbodem of boxspring die dezelfde comfortzones ondersteunt als de matras zelf.

Vijf redenen om meer te slapen
Artikel geschreven door

Vijf redenen om meer te slapen

Harde werkers pochen graag met hoe weinig slaap ze nodig hebben. Toch is dat niet echt slim. Ons lichaam heeft voldoende slaap nodig. Niet alleen om goed te presteren, maar ook en vooral voor onze gezondheid op lange termijn. We zetten voor u helder op een rij waarom u geregeld best wat langer in bed verblijft.